fbpx

EEN STIJGING VAN 6X HET AANTAL MAANDELIJKSE LEADS EN 10% CONVERSIE STIJGING

EEN STIJGING VAN 6X HET AANTAL MAANDELIJKSE LEADS EN 10% CONVERSIE STIJGING

Online Groeien Zonder Moeite

BC-SIGNATURE

BC-Signature is een Belgische onderneming gespecialiseerd in het wrappen van auto’s.

Dit betekent dat ze vinylfolies op de auto’s plakken. De vinyl wrap beschermt
de auto tegen krassen, steenslag en weersomstandigheden. Deze folie kan verwijdert worden zodat het originele lakwerk onaangetast blijft. BC-Signature is de Belgische marktleider in deze branche. Met een jaarlijkse omzet van bijna €2 miljoen.

DE UITDAGING

BC-Signature had al sinds enkele jaren een
leadgeneratieproces staan. Via Google Ads en Facebook Ads trokken ze hun doelgroep aan naar hun landingspagina om ze zo een offerte-aanvraag in te laten vullen.

De campagne’s via Google en Facebook brachten bezoekers en leads binnen. Dit runde zo al enkele jaren zonder dat er nog iemand naar omkeek of wist wat werkte en wat niet goed werkte.

Dit koste hen maandelijks meer dan €5000 aan advertenties. Als extra informatie kreeg ik dat ze 11% conversie hebben uit hun leads. Dit konden ze duidelijk meten via hun CRM software die hun salesteam nauwkeurig gebruikt.

HET DOEL

Tracking op orde brengen op Google Ads / Facebook Ads en Google Analytics zodat ze duidelijk en accuraat konden meten wat de echte resultaten zijn.

Het in kaart brengen waar het advertentiebudget naartoe ging
zodat de klant inzicht kreeg in hun advertentiekosten.

Het optimaliseren van het bestaande advertentiebudget door de huidige totale kosten te verlagen met het zelfde aantal leads zodat ze een hogere Return On Investment hebben.

De kwaliteit van de leads verbeteren zodat ze een hogere conversiepercentage bereiken van lead tot betalende klant.

De Start Van Een Mooie Samenwerking

Een boost naar meer duidelijkheid en inzicht.

TRACKING

Om datagestuurde en gerichte besluiten mogelijk te maken is nauwkeurige tracking echt noodzakelijk.

Hiervoor hebben we eerst tracking in Google Analytics ingesteld met behulp van GA4, ter vervanging van de bestaande Universal Analytics (UA).
Vervolgen integreerden we Google Ads met GA4 om naadloze tracking en rapportage van de advertentieprestaties te garanderen.

Tevens werden ook de Facebook campagne’s toegevoegd binnen Google Analytics zodat dit alles inzichtelijker werd en beschikbaar vanop 1 platform.

Dankzij het eigen ontworpen dashboard importeren wij data vanuit verschillende platformen en kanalen. Hierdoor kunnen wij de klanten een overzichtelijk en inzichtelijke tool aanbieden van hun eigen data.

"Stopping advertising to save money is like stopping a watch to save time."

Optimalisatie Google Ads

Tijd om de kost per lead te verlagen.

GOOGLE ADS

Na het verkrijgen van nauwkeurige tracking heb ik de bestaande Google Ads-campagnes van BC-Signature nauwgezet geëvalueerd om zo zaken aan te wijzen die voor verbetering vatbaar zijn.

Dankzij de inzichten en duidelijke dashboarding hebben we zo op elk niveau de gehele Google Ads-campagnes verbeterd.

Hierbij pasten we zoekwoorden, targeting en tevens verschillende advertentieteksten aan.

Hierbij bereikte IQ-Design een vermindering van 25% in de totale advertentie-uitgaven op Google Ads alleen al.

Zonder afbreuk te doen aan het totaal aantal gegenereerde leads.

2 weken data campagne voorheen

2 weken data campagne na aanpassingen

Screenshot_20230621_233500
Stijging van omzet en conversie!

En dan tijd voor het echte werk!

Untitled design (4) (1)

LEADGENERATIE ROADMAP

Hierna heb ik de Leadgeneratie Roadmap strategie geïmplementeerd voor BC-Signature’s. Door de koppeling te maken vanuit het CRM-pakket naar social media platformen.

Deze integratie stelt mij in staat om echt gepersonaliseerde advertenties te leveren op basis van het gedrag van ieder individueel lead.

In de samenwerking met BC-Signature, werd hiervoor gebruik gemaakt van aantrekkelijke video’s die echt paste bij het imago van BC-Signature zelf.

Doordat de leads nauwgezet opgevolgd worden door het salesteam en het CRM-pakket goed ingevuld werd, was ik in staat om in iedere stap van de koopreis een persoonlijke boodschap te brengen.

Hierdoor kreeg de reis van de klant een heel ander beeld.

Via strategische methoden werd de lead steeds warmer gemaakt voor hun diensten. Ze kregen meer vertrouwen. Er werd urgentie gebruikt. Er werden klantervaringen getoond.

Kortom de echte kracht van multi-platform marketing werd ingezet.

Video Voorbeelden