fbpx

VOOR DEZE ZONNEPANELEN-INSTALLATEURS HAALDEN WE NA ONZE STRATEGIE 36.2% MEER VERKOOP EN 25% MEER KLANTEN

VOOR DEZE ZONNEPANELEN-INSTALLATEURS HAALDEN WE NA ONZE STRATEGIE 36.2% MEER VERKOOP EN 25% MEER KLANTEN

Online Groeien Zonder Moeite

UWGROENESTROOM

UWGROENESTROOM.NL  heeft al meer dan 4300 projecten gedaan in Nederland en doet 1300 installaties per jaar. Hierdoor is dit een prominente speler in de Solar markt.

Zij focussen om een perfecte service en kwaliteit te leveren tegen een betaalbare prijs.

DE UITDAGING

Uwgroenestroom.nl wil leads verzamelen via Google Ads aan een zo interessant en laag mogelijk tarief.
Leadgeneratie in een drukke en competitieve markt op Google. Maar daardoor niet onmogelijk!

Via SEO is dit super moeilijk om te doen en zal dit jaren vereisen. Gezien de meeste concurrerende websites in Nederland een hoge domein-autoriteit hebben bij Google.

De kost per klik zal ook niet meevallen, dus daarom is het belangrijk de targetting enorm goed te specifiëren om zo’n kwalitatief mogelijk verkeer binnen te brengen en dit verkeer op te warmen.

HET DOEL

Als basis is het natuurlijk belangrijk om de concurrentie te onderzoeken op Google. En een uitgebreid zoekwoorden onderzoek te doen.

Het opstellen van zijn buyerpersona aan de hand van zijn klantenlijst om zo meer informatie te bekomen over zijn
ideale klant.

Uitgebreide analyse van zijn huidige verkoopsproces en dit helemaal in kaart brengen om zo de pijnpunten van zijn
buyerpersona beter te leren kennen.

Het opstellen van de Google Ads- ampagnes met al deze bovenstaande informatie om zo goedkoop mogelijk
kwalitatieve leads binnen te krijgen zodat hij niet te veel betaald hiervoor.

De Start Van Een Mooie Samenwerking

Analyse van zijn markt en doelgroep

BUYERPERSONA

Als allereerste stap was het enorm belangrijk dat wij begrijpen wie de klanten zijn voor hun. Omdat dit vrij divers is voor zonnepanelen en moelijker om aan
vaste criteria te plakken, hebben we gewerkt met het in kaart brengen van zijn klantenlijst.

Dankzij de analyse van zijn klantenlijst hebben we bepaalde criteria kunnen vastleggen zoals leeftijdscategorie, locatie en gezinssituatie. Dit gaat al een groot deel van de bezoekers uitsluiten.

ZOEKWOORDENONDERZOEK

Een zoekwoordenonderzoek betekent niet alleen maar “zonnepanelen” maar gaat veel verder dan dit. Het is belangrijk om de stappen van de klantreis in kaart te brengen en hier de nodige zoekwoorden aan te koppelen.


De oplossingen die geboden worden en het resultaat dat mensen bekomen.
Zo kan je al snel denken aan het eindresultaat, het probleem dat zij oplossen namelijk het leveren van
goedkopere energie, groene energie, besparen op energiekosten, terugverdienen investering eigen woning, etc.

"Stopping advertising to save money is like stopping a watch to save time."

Start via Google Ads

Tijd om Leads binnen te halen!

GOOGLE ADS

Na het opzetten van de tracking en de analyse van het buyerpersona en competitie, werd natuurlijk de leadgeneratiecampagne opgezet.

Tijd voor het zichtbare werk dat leads
genereert en extra klanten oplevert!

Binnenin de campagnestructuur worden van begin af aan een strategie toegepast. Zo wordt alles duidelijk onderverdeeld
zodat we een mooi overzicht krijgen van wat werkt en van wat minder goed werkt.

De eerste weken zijn de moeilijkste in een nieuwe account, en we kwamen met wat bochtjes uit op een € 13,34 per conversie voor een besteed budget van € 965 met 72 nieuwe leads.

Dit zijn we gaan optimaliseren. Door onze ervaring en expertise in Google Ads kunnen we dit bedrag natuurlijk naar beneden brengen.


Ten eerste is het altijd belangrijk om data te verzamelen. Hiervoor is altijd een bepaalde kleine investering nodig. Wij
willen dan ook niet dat onze klanten te veel betalen voor hun leads.


Na het toepassen van 4 extra technieken en strategiën kwamen we tot een veel beter resultaat. Met maar de helft van het budget ( € 415,-) slaagden we erin om 128 leads te verzamelen.


Dit is bijna het dubbele aantal leads voor minder dan de helft van het budget. Zo betalen ze nu maar €3,22 per lead!